Artikkelit joiden kirjoittaja on Rantapohja Toimitus


Roh­keut­ta vält­tä­mät­tö­miin päätöksiin

Kai­ken sääs­tä­mi­ses­tä ja talou­den tasa­pai­not­ta­mi­ses­ta käy­dyn kes­kus­te­lun lomas­sa unoh­tuu hel­pos­ti kaik­ki se hyvä, mitä Iis­sä on vii­meis­ten vuo­sien aika­na tapah­tu­nut. Uusia kou­lu­ja on raken­net­tu Ala­ran­nal­le, Oja­ky­lään ja Poh­jois-Iihin ja uusi hulp­pea lii­kun­ta­hal­li Hami­naan. Illin­saa­ren fris­bee­gol­fra­ta on koval­la käy­töl­lä, samoin Tik­ka­mä­ki laa­vui­neen ja kuntoportaineen.

Vain Tilaa­jil­le

Haluai­sit­ko jat­kaa lukemista?

Kir­jau­du sisään tai tee tilaus


Fan­tas­ti­nen yli­opis­to­ke­hi­tys ja pöhinäloikka

Läh­din Kana­das­ta aika­naan mm. sik­si, että yli­opis­tot muu­tet­tiin siel­lä uus­li­be­ra­lis­min hen­ges­sä pöhi­nä­kes­kuk­sik­si. Opis­ke­li­joi­den yllä­pi­tä­mät hyvän ravin­non kah­vi­lat kor­vat­tiin ros­ka­ruo­ka­ket­juil­la, jot­ka myös pää­si­vät vai­kut­ta­maan opetussisältöihin.

Vain Tilaa­jil­le

Haluai­sit­ko jat­kaa lukemista?

Kir­jau­du sisään tai tee tilaus






Rant­sik­ka: Kel­lon kou­lu muka­na vai­kut­ta­mas­sa – Toi­von Agen­da 2030:n avul­la maa­il­mas­ta parem­pi paikka

Glo­baa­lia hyvin­voin­tia tukee aja­tus omas­ta hii­li­ja­lan­jäl­jes­tä, ihmis­ten eli­no­lois­ta ja hei­dän väli­ses­tä tasa-arvos­ta sekä pakol­li­sis­ta tar­pei­den huo­leh­ti­mi­ses­ta. Tätä pyri­tään edis­tä­mään Toi­von Agen­da 2030 ‑pro­jek­tin avul­la. Sen mui­ta kes­kei­siä tavoit­tei­ta ovat myös ympä­ris­tön hyvin­voin­ti, ihmi­soi­keu­det sekä vede­na­lai­nen elä­mä. Tänä vuon­na Toi­von Agen­da 2030 yhdis­tyy Lue­taan! ‑tapah­tu­man kans­sa suu­rek­si yhteistapahtumaksi.


Kir­jai­li­ja­vie­ras Iin kirjastossa

Iiläis­läh­töi­nen mate­maat­tis­ten ainei­den opet­ta­ja Esko Van­ha­la on kir­jai­li­ja­vie­raa­na Iin kir­jas­tos­sa maa­nan­tai­na 17.5. kel­lo 18. Oulai­sis­sa asu­va Van­ha­la ker­too vii­me kesä­nä ilmes­ty­nees­tä runo- ja valo­ku­va­teok­ses­taan #sanois­ta­viis. Van­ha­la koko­si kir­jaan runon ja kuvan jokai­sel­ta vii­me kevään koti­kou­lu­päi­väl­tään. Runo­jen poh­ja­na hän käyt­ti some-seu­raa­jien­sa anta­mia sana­vii­si­koi­ta. Runo­jen tee­mois­sa esiin­ty­vät sana­vii­si­kon anta­jan tunnetilat.