Kiinnostus sähköön on kasvanut valtavasti viimeisten vuosien aikana. Energiakriisi, ilmastonmuutos ja elämäntapojen sähköistyminen ovat nostaneet sähkön ja energiantuotannon monien keskustelujen keskiöön. Iin Energiakin on saanut tästä huomiosta osansa. Perinteisesti yhtiö on saanut paljon kiitosta asiakaspalvelustaan, mutta nyt on tullut paljon myös palautetta, jossa toivotaan muutoksia yhtiön toimintaan.
– Monet asiakkaistamme ovat kokeneet, että olemme yhtiönä etäinen emmekä kerro riittävästi tekemisistämme. Asiakkaamme toivovat meiltä avoimempaa kulttuuria ja viestintää, kertoo Joni Jääskeläinen, Iin Energian toimitusjohtaja yhtiön tiedotteessa.
Aiemmin verkostopäällikkönä Iin Energiassa toiminut Jääskeläinen palasi yhtiöön viime syksynä, nyt toimitusjohtajan pestiin. Jääskeläinen on ottanut asiakkaiden palautteen mielellään vastaan:
– Olemme otettuja siitä, että toimintamme kiinnostaa asiakkaitamme entistä enemmän. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 105 vuotta siitä, kun yhtiömme aloitti sähkön myynnin, markkinoinnin ja jakelun Iissä. Asiakkaamme ovat oikeassa, sillä viestintämme ja digitaaliset palvelumme kaipasivatkin jo päivittämistä. Lähdimme liikkeelle verkkosivujemme uudistamisesta. Samalla päivitimme viestintämme tapaa ja tyyliä. Uudistetut sivumme julkaistaan tänään, ystävänpäivänä.
Iin Energia lupaa kehitystä myös jatkossa. Juuri alkaneen strategiakauden aikana on luvassa uudistuksia niin yrityksen tarjoamiin palveluihin ja sähkösopimuksiin, sähkönjakeluverkkoon kuin viestintäänkin. Kehitystä halutaan tehdä entistä avoimemmin ja asiakkaita osallistaen.
– Toteutamme tämän vuoden aikana asiakastutkimuksen ja uudistamme palveluitamme. Tulee muun muassa uudenlaisia sähkösopimuksia. Etsimme myös kumppania sähköautojen latauspisteiden ja mikrovoimaloiden toimittamiseen asiakkaillemme, Jääskeläinen kertoo.
Iin Energia on Suomen pohjoisin itsenäinen sähkönmyyntiyhtiö, kokonaan Iin kunnan omistama. Yhtiö myy ja jakelee sähköä Iin kunnan alueella. Nykyisessä sähkömarkkinassa itsenäisenä säilyminen ei ole itsestäänselvyys. Pienetkään yhtiöt eivät toimi irrallaan globaaleista muutoksista.
– Me olemme pieni paikallinen sähköyhtiö, ja tehtävänämme on varmistaa, että sähkö virtaa Iissä seuraavankin sadan vuoden ajan. Se edellyttää sitä, että pidämme yhtiön talouden kunnossa. Emme halua tehdä sitä kuitenkaan asiakkaiden kukkaroita kurittaen eikä tavoitteemme ei ole tehdä suurinta mahdollista voittoa. Tärkein tehtävämme on varmistaa, että asiakkaamme saavat sähköä mahdollisimman kohtuulliseen hintaan. Kooltamme olemme ehkä pieni, mutta pienuus ei leimaa asennettamme. Meidän suuruutemme ei ole liikevaihtoa, liikevoittoa tai kilowattitunteja, vaan sitä, että palvelemme iiläisiä aina suurella sydämellä, kertoo Jääskeläinen.
Yhtiön uudistuneet verkkosivut löytyvät osoitteesta www.iinenergia.fi
TUTUSTU RANTAPOHJAN TILAUSTARJOUKSIIN TÄSTÄ.