Poh­teen tavoit­tee­na vas­ta­ta soit­to­pyyn­töi­hin sama­na päivänä

Poh­jois-Poh­jan­maan hyvin­voin­tia­lue Poh­de kehit­tää ja paran­taa asiak­kai­den yhtey­den­saan­tia ter­vey­den­huol­toon. Tavoit­tee­na on, että kaik­kiin soit­to­pyyn­töi­hin saa­daan vas­tat­tua saman päi­vän aika­na. Osal­le Poh­teen kun­nis­ta tulee käyt­töön myös suun ter­vey­den­huol­lon chat.

Digi­taa­li­nen sote-kes­kus on vaih­toeh­to puhe­lul­le. Digi­taa­li­nen sote-kes­kus on auki Poh­teen verk­ko­si­vuil­la arki­sin kel­lo 7–21 sekä vii­kon­lop­pui­sin ja arki­py­hi­nä kel­lo 8–18. Asia­kas voi kes­kus­tel­la cha­tis­sa sai­raan­hoi­ta­jan kans­sa. Sai­raan­hoi­ta­ja tekee hoi­don tar­peen arvioin­nin ja ohjaa asiak­kaan tar­vit­taes­sa lää­kä­rin tai muun ammat­ti­lai­sen vastaanotolle.

Digi­taa­li­seen sote-kes­kuk­seen pää­see myös Omao­lon kaut­ta teke­mäl­lä ensin oirear­vion, joka antaa oirei­siin sopi­van arvion hoi­don tar­pees­ta. Oirear­vion voit täyt­tää mihin vuo­ro­kau­den aikaan tahan­sa ja se käsi­tel­lään Digi­taa­li­sen sote-kes­kuk­sen aukioloaikana.

Iin, Pudas­jär­ven, Uta­jär­ven, Vaa­lan ja Muhok­sen ham­mas­hoi­to­lat otta­vat käyt­töön uuden, yhtei­sen puhe­lin­nu­me­ron. Uusi puhe­lin­nu­me­ro on 08 669 0190 ja se tulee käyt­töön 31.3.2025 alkaen. Aukio­loa­jat ovat maa­nan­tais­ta tors­tai­hin kel­lo 8–16, per­jan­tai­sin kel­lo 8–15.

Soit­taes­saan nume­roon asia­kas valit­see kii­reel­li­sen tai kii­reet­tö­män lin­jan. Asia­kas jät­tää takai­sin­soit­to­pyyn­nön, johon vas­ta­taan mah­dol­li­sim­man pian. Vii­mei­sen aukio­lo­tun­nin aika­na ei voi jät­tää takai­sin­soit­to­pyyn­töä, vaan puhe­lui­hin vas­ta­taan saa­pu­mis­jär­jes­tyk­ses­sä. Jos asia­kas halu­aa perua ajan ham­mas­hoi­to­laan, se tulee teh­dä soit­ta­mal­la tai suun ter­vey­den­huol­lon cha­tis­sa. Ajan peru­mi­nen teks­ti­vies­til­lä ei ole mahdollista.

Asia­kas saa 31.3.2025 alkaen yhtey­den suun ter­vey­den­huol­toon myös chat-kana­van kaut­ta. Pal­ve­lu on käy­tös­sä muun muas­sa Oulun ja Iin asukkaille.

Suun ter­vey­den­huol­lon cha­tis­sa voi kes­kus­tel­la ammat­ti­lai­sen kans­sa, kun tar­vit­see apua suun ter­vey­teen liit­ty­vis­sä asiois­sa, arvion hoi­don tar­pees­ta tai kun halu­aa perua tai muut­taa ajan­va­raus­ta. Chat-pal­ve­lus­sa asioi­daan vah­vas­ti tunnistautuneena.

Asioin­ti cha­tis­sa tapah­tuu Poh­teen verk­ko­si­vuil­la ala­reu­nan chat-ikku­nas­ta tai Oma­Poh­teen kaut­ta. Pal­ve­lu on auki maa­nan­tais­ta tors­tai­hin 8–15 ja per­jan­tai­sin 8–14.