Poh­teel­ta mobiilisovellus

Poh­jois-Poh­jan­maan hyvin­voin­tia­lue Poh­de on jul­kais­sut Oma­Poh­de-mobii­li­so­vel­luk­sen. Sen kaut­ta asuk­kaat voi­vat hoi­taa sosi­aa­li- ja ter­veys­pal­ve­lui­hin liit­ty­viä asioi­taan suju­vam­min mil­loin ja mis­sä vain. Sovel­lus mah­dol­lis­taa esi­mer­kik­si Digi­taa­li­sen sote-kes­kuk­sen ammat­ti­lais­ten kans­sa asioin­nin entis­tä hel­pom­min. Oma­Poh­de-sovel­lus on ladat­ta­vis­sa Google Play ‑kau­pas­ta ja App Storesta.

Oma­Poh­de on Poh­jois-Poh­jan­maan hyvin­voin­tia­lu­een asuk­kail­le suun­nat­tu tur­val­li­nen pal­ve­lu, jon­ka kaut­ta voi asioi­da Poh­teen pal­ve­luis­sa. Oma­Poh­de löy­tyy hyvin­voin­tia­lu­een verk­ko­si­vuil­ta. Nyt jul­kais­tu mobii­li­so­vel­lus mah­dol­lis­taa pal­ve­lun hyö­dyn­tä­mi­sen esi­mer­kik­si oman puhe­li­men kautta.

Oma­Poh­de-sovel­luk­seen kir­jau­du­taan vah­val­la tun­nis­tau­tu­mi­sel­la, kuten pank­ki­tun­nuk­sil­la tai mobii­li­var­men­teel­la. Sovel­lus on tur­val­li­nen käyt­tää ja täyt­tää tiu­kat tie­to­tur­va- ja tie­to­suo­ja­vaa­ti­muk­set. Sovel­luk­sen käyt­tö on mak­su­ton­ta. Jois­ta­kin pal­ve­luis­ta, kuten lää­kä­rin vas­taa­no­tos­ta, voi olla asia­kas­mak­su. Digi­taa­lis­ten pal­ve­lu­jen asia­kas­mak­sut ovat 15 pro­sent­tia pie­nem­mät kuin mui­den pal­ve­lu­jen asiakasmaksut.

Oma­Poh­de-mobii­li­so­vel­luk­sen kaut­ta voi asioi­da esi­mer­kik­si Digi­taa­li­sen sote-kes­kuk­sen cha­tis­sa tai osal­lis­tua vara­tul­le video­vas­taa­no­tol­le. Sovel­luk­sen kaut­ta voi myös lähet­tää yhtey­den­ot­to­pyyn­tö­jä ammat­ti­lai­sil­le. Lisäk­si sovel­lus mah­dol­lis­taa veren­pai­ne- ja veren­so­ke­ri­mit­taus­ten seu­ran­nan ja jaka­mi­sen ammat­ti­lai­sel­le. Sovel­luk­sen kaut­ta voi myös saa­da hoito-ohjeita.