Neu­vo­lan vies­ti­ka­na­va ote­taan käyt­töön koko Poh­teen alueella

Mar­ras­kuun alus­sa avau­tu­nut neu­vo­lan vies­ti­ka­na­va pal­ve­lee kaik­kia Poh­jois-Poh­jan­maan hyvin­voin­tia­lu­een Poh­teen neu­vo­loi­den asiak­kai­ta. Vies­ti­ka­na­van kaut­ta asiak­kaat voi­vat kysyä omal­ta neu­vo­lan ter­vey­den­hoi­ta­jal­taan neu­vo­ja ja ohjaus­ta. Vies­tei­hin vas­ta­taan kol­men arki­päi­vän sisällä. 

Äitiys­neu­vo­lan, las­ten­neu­vo­lan ja ehkäi­sy­neu­vo­lan asiak­kaat voi­vat vies­ti­ka­na­van kaut­ta kysyä ter­vey­den­hoi­ta­jil­ta neu­voa hyvin­voin­tiin ja ter­vey­teen liit­ty­vis­sä asiois­sa. Oma­Poh­de-pal­ve­lus­sa voi kir­ja­ta ylös myös veren­pai­ne- tai veren­so­ke­ri­mit­taus­ten tulok­sia ja antaa neu­vo­lan ter­vey­den­hoi­ta­jal­le luvan tar­kas­tel­la nii­tä. Vies­ti­ka­na­van kaut­ta ei voi vara­ta aikaa neu­vo­laan tai hoi­taa akuut­te­ja sairauksia. 

Vies­ti­ka­na­va löy­tyy Oma­Poh­de-asioin­ti­pal­ve­lus­ta. Neu­vo­lan vies­ti­ka­na­val­le pää­see myös äitiys­neu­vo­lan, las­ten­neu­vo­lan ja per­he­suun­nit­te­lu- ja ehkäi­sy­neu­von­nan pal­ve­lusi­vuil­ta, kun valit­see oman paik­ka­kun­nan ja koh­dan digi­taa­li­set palvelut.