Marraskuun alussa avautunut neuvolan viestikanava palvelee kaikkia Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen Pohteen neuvoloiden asiakkaita. Viestikanavan kautta asiakkaat voivat kysyä omalta neuvolan terveydenhoitajaltaan neuvoja ja ohjausta. Viesteihin vastataan kolmen arkipäivän sisällä.
Äitiysneuvolan, lastenneuvolan ja ehkäisyneuvolan asiakkaat voivat viestikanavan kautta kysyä terveydenhoitajilta neuvoa hyvinvointiin ja terveyteen liittyvissä asioissa. OmaPohde-palvelussa voi kirjata ylös myös verenpaine- tai verensokerimittausten tuloksia ja antaa neuvolan terveydenhoitajalle luvan tarkastella niitä. Viestikanavan kautta ei voi varata aikaa neuvolaan tai hoitaa akuutteja sairauksia.
Viestikanava löytyy OmaPohde-asiointipalvelusta. Neuvolan viestikanavalle pääsee myös äitiysneuvolan, lastenneuvolan ja perhesuunnittelu- ja ehkäisyneuvonnan palvelusivuilta, kun valitsee oman paikkakunnan ja kohdan digitaaliset palvelut.