Arvoisat teleoperaattorit, miksi minun on niin vaikeaa ymmärtää harjoittamaanne liiketoimintaa? Meillä oli käytössä vuosikausia Elisan liittymä ilman ongelmia, kunnes 3g-verkko lopetettiin ja vaikeudet alkoivat. Puhelinyhteydet kävivät lähes mahdottomiksi. Ikävintä olivat ne lähes koomilliset neuvot kuuluvuuden parantamiseksi. Tuntui että vika oli meissä eikä Elisassa.
No, meni hermot ja eikäkö liittymän vaihtoon. Hienoja kosintakirjeitä tuli Elisalta, että jos perutte irtisanomisen niin lahjuksista ei puutetta. Ne lahjukset ois varmaan parantaneet kuuluvuutta.
Pelastajaksi ilmoittautui DNA. No, puheluongelmat ratkesivat kerralla puoleksi vuodeksi, kunnes tökkäsivät noin kaksi viikkoa sitten. Samat tutut virret kuten Elisalla, mutta yksi parhaista neuvoista oli laittaa ylös ne epäonnistuneet puhelut ja kelle on yrittänyt soittaa. No, näin maalaisjärjelläkin varustettuna on hankala yrittää soittaa vaikka joulupukille, kun ruudussa lukee että ei verkkoyhteyttä. Tämä ongelma on myös naapureillakin, joten yksittäistapaus ei ole kysymyksessä.
Oisko näillä teleoperaattoreilla hyviä konsteja sairaskohtauksen saaneille, että miten pääsee nopeasti talon katolle, joskopa sieltä ois parempi yhteys? Positiivisena loppulauseena totean, että onneksi laskutus pelaa, vaikka puhelinyhteys ei. Toki vielä pahoittelen negatiivispitoista kirjoitustani.
Pekka Veijola, Kuivaniemi